Kemialliset käsittelyt

Chromit al tcp (surtec) ja Iridite NCP

Alumiinin passivointi ”SurTec650 chromitAl tcp” tai Iridite NCP käsittelyllä antaa kappaleelle hyvän korroosionkeston ja alhaisen kosketusvastuksen. Passivointi soveltuu erinomaisesti myös maalauksen esikäsittelyksi. Väriltään passivointikerros on melkein väritön, heikosti irisoiva.

Alumiinin passivointi on kemiallinen pinnanmuutosprosessi alumiinituotteille. Käsiteltävä alumiini voi olla seosta, puhdasta tai painevalua. Tuotteen pinnalle muodostuu kemian avulla passivointikerros. Alumiinin passivointi tapahtuu ripustuskäsittelynä automaattisella pinnoituslinjalla.

Iridite NCP poikkeaa Chromit Al TCP.stä olemalla täysin kromivapaa passivointikäsittely.

Kappaleen maksimipituus on 2600 mm, maksimileveys 350 mm, maksimikorkeus 900 mm ja maksimipaino 100 kiloa. Passivointi Chromit Al TCP ja Iridite NCP täyttävät MIL-DTL-81706 ja MIL-5541 vaatimukset.  

Rst:n mattapeittaus

Ruostumattoman teräksen peittaus antaa tuotteelle tasaisen, puhtaan sekä mattamaisen pinnan. Peittaus puhdistaa kappaleen pinnalle jääneet epäpuhtaudet, värjäymät sekä hitsaussaumat. Peitatun kappaleen pintaan muodostuu korroosiosuoja passivointikerroksen avulla.

Kappaleet käsitellään kemiallisessa prosessissa. Ruostumattoman teräksen peittaus voidaan tehdä ruostumattomalle teräkselle. Käsittely tapahtuu ripustuskäsittelynä automaattilinjoilla.

Kappaleen maksimipituus on 1200 mm, maksimileveys 200 mm, maksimikorkeus 900 mm ja maksimipaino 100 kiloa.

Mangaanifosfatointi

Mangaanifosfatointia käytetään pinnoitteena hyvän korroosiosuojan vuoksi. Se toimii myös öljyjen, ruosteenestoaineiden, vahojen ja maalien alustana. Pintakäsittely avustaa teräksen kylmämuokkauksessa ja syvävedossa. Pinnoite on tekninen ja se on värisävyltään musta.

Mangaanifosfatointi on teräksen kemiallinenkäsittely, jossa metallipinnan reagoidessa kylpyliuoksen kanssa muodostuu ohut hienokiteinen mangaanifosfaattipinnoite. Kemiallisen käsittelyn ansiosta mangaanifosfaatti tunkeutuu kappaleen pintaan tasaisesti. Kappaleet öljytään jälkikäsittelynä. Mangaanifosfatointi ehkäisee kitkaa toisiinsa hankaavissa pinnoissa esim. hammasrattaat, männät ja männänrenkaat.
Käsittely tapahtuu ripustus- tai rumpukäsittelynä automaattilinjoilla. Mangaanifosfatointi tehdään standardin MIL-DTL-16232G mukaisesti.

Kappaleen maksimipituus on 800 mm, maksimileveys 250 mm, maksimikorkeus 500 mm ja maksimipaino 25 kiloa.

Kuumamustaus

Teräksen kuumamustauksella kappaleen pintaan saadaan erittäin ohut, kestävä ja näyttävä pinnoite. Tekninen pinnoite on värisävyltään musta.

Kemiallisen käsittelyn ansiosta mustaus tunkeutuu kappaleen pintaan tasaisesti. Mustauksen avulla pintakäsiteltävän kappaleen visuaalisuutta, ominaisuuksia ja korroosiosuojaa voidaan parantaa. Kappaleet öljytään käsittelyn lopuksi. Öljyämisen ansiosta mustauksen korroosiosuoja kasvaa. Käsittely tapahtuu ripustus- tai rumpukäsittelynä automaattilinjoilla. Teräksen kuumamustaus tehdään standardin MIL-DTL-13924 mukaisesti.

Kappaleen maksimipituus on 800 mm, maksimileveys 250 mm, maksimikorkeus 500 mm ja maksimipaino 25 kiloa.

 

FaLang translation system by Faboba

Sivustolla käytetään evästeitä, jotta voimme tarjota paremman käyttökokemuksen. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeet.